+31 (0) 30 246 4085

Vijf voordelen van social media voor zakelijk gebruik

12

Oct, 17

vijf-voordelen-van-social-media-voor-zakelijk-gebruik

Vijf voordelen van social media voor zakelijk gebruik

vijf-voordelen-van-social-media-voor-zakelijk-gebruik

LinkedIn, Twitter, Facebook, Instagram… Social media zijn niet meer weg te denken uit het dagelijkse leven. Ook steeds meer bedrijven zijn actief op social media. Grote organisaties, kleine bedrijven en uit verschillende branches. Misschien denk je in eerste instantie dat jij als IT-reseller niets te zoeken hebt op social media. Maar bedenk wel, meer dan 2 miljard mensen zijn dagelijks actief op social media. En waarschijnlijk een groot deel van jouw (potentiële) klanten ook. Nog niet overtuigd? Wij bespreken vijf voordelen van social media voor zakelijk gebruik.

 

  1. Betere klantinzichten

Elke dag wordt er 500 miljoen keer getweet, 4.5 miljard geliked op Facebook en 95 miljoen foto’s en video’s geüpload op Instagram. Dit is enorm veel content waar jij iets mee kan doen! Social media bieden kansen om zakelijk succesvol te zijn. Door betrokken te zijn bij je doelgroep, ontdek je onder meer waar ze geïnteresseerd in zijn, wat hun verwachtingen zijn en welke behoeften ze hebben. Maak gebruik van deze informatie en zorg ervoor dat jouw content hierop aansluit.

 

  1. Vergroot je naamsbekendheid

Door regelmatig berichten te plaatsen op social media vergroot je de online aanwezigheid van je bedrijf. Door het bereik van je merk te vergroten, zullen klanten jouw bedrijfsnaam eerder herkennen wat ertoe kan leiden dat ze eerder voor jouw bedrijf kiezen dan jouw concurrent.

 

  1. Verbeterde klantervaring

Meer dan 67% van de gebruikers maakt gebruik van social media voor klantenservice. Als jouw bedrijf nog geen social media gebruikt, is het dus een gemiste kans. Klanten verwachten snel een antwoord op hun vraag en 24/7 support. Social media maken dit mogelijk.

 

  1. Meer websitebezoekers

Een van de grootste voordelen van social media is dat het gebruik ervan meer bezoekers op je website kan genereren. Het is goed om waar mogelijk in geplaatste berichten een link toe te voegen naar jouw website. Dit kan leiden tot meer websitebezoekers. Ook zullen die specifieke berichten hoger eindigen in zoekmachines hoe meer interactie en shares ze hebben. Dit leidt ook weer tot meer bezoekers naar je website. Meer bezoekers leidt tot meer klanten en uiteindelijk een hogere omzet.

 

  1. Niche marketing

Met de komst van social media is niche marketing nog eenvoudiger geworden. Het is mogelijk om gericht berichten te plaatsen op basis van demografische kenmerken en interesses. Daarnaast kan je met geo-targeting je richten op gebruikers die zich bevinden op een bepaalde geografische locatie. Bijvoorbeeld meerdere landen, provincies, steden of postcodes. Perfect voor als je potentiële klanten wil bereiken in je eigen regio.

 

Social media bieden enorm veel kansen en kan jouw bedrijf helpen te groeien. Gebruik social media om jouw doelgroep te leren kennen, in contact te komen met hen en het bereik van je merk te vergroten. Social media kunnen perfect worden ingezet als marketingtool. Hoe eerder je begint, hoe eerder je een groei in je business zal zien.

 

Jade Tjiong
Online Marketing & Content Specialist
Ingram Micro Cloud

COLOR SCHEME Unlimited color options are avaliable via Options Panel.